Är det någon som har erfarenhet av att anlita städning för hemmet?
Jag funderar på att anlita städning för hemmet på Södermalm och skulle gärna vilja veta mer om hur det fungerar i praktiken. Det verkar finnas många företag som erbjuder hemstädning och jag har hört att det kan underlätta vardagen betydligt. Jag hittade en sida som beskriver Boka hemstädning Södermalm - Limpio, där de erbjuder hemstäd, flyttstäd och kontorsstäd med nöjd-kund-garanti och fasta priser. De nämner också att de täcker områden som Hornstull, Mariatorget och Zinkensdamm. Vad är det viktigaste att tänka på när man väljer en städfirma för hemmet för att det ska bli så bra som möjligt, och vilka frågor bör man ställa innan man bokar?
8 Views

När man väljer städfirma är det viktigt att få en tydlig bild av vad som ingår i tjänsten. Det kan skilja sig mycket mellan olika leverantörer, till exempel om fönsterputs är en del av grundtjänsten eller en tillvalstjänst. Att fråga om städmaterial och utrustning ingår i priset eller om man förväntas tillhandahålla dessa själv är också relevant. En del firmor erbjuder en initial träff för att gå igenom hemmet och diskutera specifika önskemål, vilket brukar vara fördelaktigt för en skräddarsydd lösning.